Τσι Κονγκ

ΤΣΙ ΚΟΝΓΚ (CHI GONG)

Το Τσι κόνγκ είναι ένα είδος αρχαίας κινέζικης αναπνευστικής άσκησης με ειδικές τεχνικές ανάλογα το σύστημα. Η ηρεμία και η χαλάρωση είναι τα δύο κύρια σημεία του Τσι κόνγκ. Λειτουργεί σαν ιατρική άσκηση σύμφωνα με την Κινέζικη Ιατρική δουλεύει στους μεσημβρινούς, τα κανάλια, και τα σημεία του βελονισμού. Διευκολύνει την ροή του αίματος και κρατά το σώμα σε καλή κατάσταση προλαμβάνοντας τις αρρώστιες. Βοηθά στην επανάκτηση της χαμένης ενέργειας. Υπάρχουν πολλά είδη τσι κόνγκ. Κάποια είναι πιο απλά και κάποια πιο πολύπλοκα.

Στο Σύλλογο μας διδάσκονται τα παρακάτω τσι κόνγκ και το πρόγραμμα μας πάντα εμπλουτίζεται και με ενατικά μεμονωμένα σεμινάρια και άλλα συστήματα τσι κόνγκ:

LIANGONG (Λιανκόνγκ): Τρεις σειρές από 18 Κινέζικες θεραπευτικές ασκήσεις (σύνολο 54 ασκήσεις) που μαθαίνονται σταδιακά.

Περιλαμβάνουν ασκήσεις για τον αυχένα, την πλάτη, τα πόδια τις κλειδώσεις και τα εσωτερικά όργανα. Δυναμώνουν το σώμα, απαλλάσσουν από το στρες και ανακουφίζουν από μυϊκούς πόνους. Συνίσταται σε όλους τους μαθητές αρχαρίους και προχωρημένους καθώς βοηθά πολύ το λύσιμο του σώματος και κάνει την εξάσκηση στο Tai Chi πιο ευχάριστη. Η σειρά αυτών των ασκήσεων δημιουργήθηκε το 1945 από τον γιατρό Zhuang Yuan Ming και είναι αποτέλεσμα μακρόχρονων μελετών του πάνω στην Κινέζικη Ιατρική και την τραυματολογία. Περιλαμβάνουν αργά τεντώματα και αναπνοές καθώς και χρήση της εσωτερικής δύναμης.

TAIJI CHI GONG (Ται τσι- τσι κόνγκ ): Δημιουργός Grand Master Lin Hou Xing στην Σανγκάη της Κίνας.

Μια σειρά 18 εύκολων ασκήσεων με αναπνοή, ευεργετική για τα εσωτερικά όργανα, με στοιχεία Tai Chi και Chi gong. Είναι απλές ασκήσεις για όλες τις ηλικίες και συνδυάζουν κινήσεις Ται τσι και Τσι κόνγκ. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σαν άσκηση εισαγωγική στο Ται τσι.

DAYAN ή Wild Goose Chi gong (Νταγιάν η Τσι γκόνγκ της άγριας χήνας).

Παραδοσιακή Φόρμα Chi gong 64 κινήσεις. Η δημιουργία αυτού του συστήματος αποδίδεται στην Ταοιστική σχολή Κούν Λούν. Έχει μια μακρά και ξεχωριστή παράδοση. Μιμείται τις κινήσεις της άγριας χήνας όταν ξυπνάει το πρωί, τραβάει τα φτερά, τινάζεται, πετάει ψηλά, πίνει νερό η ατενίζει τον ουρανό. Έχει χρονική διάρκεια 15 λεπτά και είναι χρήσιμη για προβλήματα καρδιάς, ρευματικά, υψηλή πίεση, στομαχικές διαταραχές και άλλες παθήσεις. Αυτό το Τσι κόνγκ μπορείτε να το επιλέξετε μαζί με το Λιανκόνγκ η το Ται τσι τσι κόνγκ αν θέλετε να εκπαιδευτείτε μόνο στο Τσι κόνγκ.

WEI TUO CHI GONG: Το WEI TUO Chi gong είναι ένα από τα θεραπευτικά συστήματα εργασίας πάνω στην εσωτερική ενέργεια του ναού Σαολίν.

Συνδυάζει αναπνοή, κίνηση και αυτοσυγκέντρωση και βοηθά στην ενδυνάμωση της ζωτικής ενέργειας ώστε να αντεπεξέλθει κανείς το στρες, την ένταση και τις αρρώστιες. Έχει μαλακές και δυναμικές κινήσεις και αποτελείται από 6 σειρές μικρής διαρκείας που περιλαμβάνουν την εισαγωγή, τον γερανό, τον αετό, τον δράκο την τίγρη και αυτοσυγκέντρωση με ενόραση (Jing Kong στάση). Χρονική διάρκεια όλου του τσι κόνγκ περίπου 30 λεπτά.

SOARING CRANE CHI GONG: Το τσι κόνγκ του γερανού που πετάει.

Ένα απλό και εύκολο τσι κόνγκ με πέντε αυτοτελή κομμάτια. Οι κινήσεις του είναι ήρεμες και απαλές, και βοηθούν στην συγκέντρωση του νου σε ενεργειακά σημεία στο σώμα ώστε να κυκλοφορήσει καλύτερα η εσωτερική ενέργεια. Όλες οι κλειδώσεις ασκούνται με ένα ήπιο τρόπο. Συστήνεται σε αρχάριους και σε προχωρημένους μαθητές. Χρονική διάρκεια όλης της άσκησης περίπου 30 λεπτά.

ΤΑΟΙΣΤΙΚΟ ΤΣΙ ΚΟΝΓΚ

Εύκολες, απλές ασκήσεις που βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία της ενέργειας στο ταντιέν και το αναπαραγωγικό σύστημα. Κάποιος απο αυτές είναι ο δράκος, το σύμβολο γιν γιάνγκ, ο βάτραχος, τα φύλλα που πέφτουν, το δέντρο, το πέταγμα του πουλιού, κτλ

5 ΓΙΝ ΟΡΓΑΝΑ ΤΣΙ ΚΟΝΓΚ

5 Απλές ασκήσεις που βοηθούν και τονώνουν την ενέργεια σ τα 5 γιν όργανα: Πνεύμονες, Νεφρούς, Ήπαρ, Καρδιά και Σπλήνα.

ΤΟ ΤΣΙ ΚΟΝΓΚ ΤΩΝ 8 ΖΩΩΝ

Μεμονομένες ασκήσεις που συμβολίζουν κινήσεις ζώων και έχουν γιν και γιάνγκ ενέργειες όπωε: η αρκούδα και ο αετός, η χελώνα και το ρόκ (μυθικό πουλί της Κίνας), το φίδι και ο γερανός, η τίγρης και ο δράκος.

ΠΑΚΟΥΑ ΤΣΙ ΚΟΝΓΚ

Ένα απλό τσι κόνγκ που κινείται σε κύκλο και είναι η βάση του πολεμικού συστήματος πα κουά. Βασίζεται και πάλι σε κινήσεις 8 ζώων όπως: ο δράκος, ο φοίνικας(μυθικό πουλί), το λιοντάρι,ο μονόκερως, το γεράκι, το φίδι, ο φασιανός και η αρκούδα.

ΣΤΑΤΙΚΟ ΤΣΙ ΚΟΝΓΚ (ΖΑΝΓΚ ΖΟΥΑΝΓΚ)

Η στάση του δέντρου: Εξασκείται κυρίως για ανάπτυξη της εσωτερικής ενέργειας και κυρίως σε προχωρημένα επίπεδα.

BA DUAN JIN – ΟΚΤΩ ΘΗΣΑΥΡΟΙ 

Το Ba duan jin (Μπα ντουάν τζιν) ήταν πάντα πολύ διαδεδομένο στην Κίνα με μια ιστορία 800 περίπου χρόνων. Σήμερα θεωρείται από τις πιο δημοφιλής ασκήσεις σε όλο τον κόσμο καθώς πρόκειται για μια σειρά εύκολων ασκήσεων που με τη συστηματική εξάσκηση τους μπορεί κανείς να δει καθολική  βελτίωση στην υγεία, και την ζωτικότητα του. Σύμφωνα με μελέτες επιδρά θετικά στη ισορροπία, την ποιότητα του ύπνου, αυξάνει την ευελιξία και την δύναμη του σώματος, ρυθμίζει την πίεση, και ανακουφίζει από το άγχος και την μελαγχολία.

WU JI QI gong

Ασκήσεις του συστήματος του γιατρού και θεραπευτή  Μαστερ Ντουάν. Δουλεύουν τις κλειδώσεις, το άνοιγμα της ενέργειας τσι  και της αναπνοής.

ZHONG  YUAN QI GONG 

Η Λύδια Τυλλιανάκη είναι η πρώτη Ελληνίδα πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια αυτού του αρχαίου συστήματος τσι Κονγκ στο πρώτο επίπεδο από τον Μάστερ Xu Ming Tang. 
Το ΖYQ είναι μια μέθοδος εξάσκησης της ενέργειας – συμπεριλαμβάνει τόσο στατικές όσο και ασκήσεις με κίνηση- που ο πρώτος της στόχος είναι η βελτίωση της υγείας και η ενδυνάμωση του σώματος. Στη συνέχεια, όταν η υγεία έχει αποκατασταθεί, καθοδηγεί τους ασκούμενους στο μονοπάτι της πνευματικής εξέλιξης κι αφυπνίζει τις ιδιαίτερες μοναδικές δυνατότητες του καθένα. Υπάρχουν πολλές σχολές τσι γκόνγκ. Η συγκεκριμένη είναι, επιβεβαιωμένα από την εμπειρία μας, πολύ υψηλού επίπεδου και ταυτόχρονα πολύ απλή και κατανοητή.
Οι ασκήσεις είναι εύκολα εφαρμόσιμες από ανθρώπους όλων των ηλικιών. Για την εξάσκηση δεν απαιτούνται αλλαγές του τρόπου ζωής, κι όμως με την άσκηση η ζωή όντως αλλάζει! Οι ασκούμενοι αποκτούν ανοσία στο στρες, εσωτερική ισορροπία, αισιοδοξία, άριστη υγεία και ευτυχία.

Το ZYQ είναι ένα πλήρες σύστημα, δοκιμασμένο από τον χρόνο -καθώς γεννήθηκε στην Κίνα επτά χιλιετίες πριν- που μας προσφέρει μια ανεκτίμητη ευκαιρία για σωματική, συναισθηματική, νοητική και πνευματική εξέλιξη με ρυθμούς που ο καθένας μπορεί να επιλέξει και να διαμορφώσει ανάλογα με τον τρόπο ζωής του και τον χρόνο που θέλει να αφιερώσει σε αυτό.

Ενσωματωμένο μέσα στο ZYQ βρίσκεται κι ένα σύστημα ενεργειακής θεραπευτικής- το Image Medicine- κι έτσι τo Zhong Yuan Qi Gong αποτελεί επίσης, πολύτιμο εργαλείο στη θεραπευτική φαρέτρα των ιατρών και των ολιστικών θεραπευτών.

Πρόγραμμα ZYQ Επιπέδου 1
Η κύρια προσοχή δίνεται στην καλλιέργεια τσι στο κάτω νταν τιαν (ενεργειακό κέντρο στην κοιλιά), που είναι υπεύθυνο για την υγεία, τη σεξουαλικότητα και τη μακροζωία. Οι ασκήσεις αυξάνουν την ποσότητα και την ποιότητα της ενέργειας, εξισορροπούν την ενέργεια στο σώμα, ανοίγουν κανάλια ενέργειας (μεσημβρινοί) και βιοενεργά σημεία (σημεία βελονισμού). Αυτό προάγει τη διαδικασία αυτο-θεραπείας στο σώμα, τη βελτίωση της συναισθηματικής κατάστασης, την αύξηση της ευαισθησίας και την ικανότητα ελέγχου της ενέργειας.

Οι ασκήσεις του 1ου Επιπέδου (κάτω νταν τιαν) δημιουργούν τις βάσεις για περαιτέρω πρόοδο στο Επίπεδο 2 (μέσο νταν τιαν), Επίπεδο 3 (πάνω νταν τιαν) και πιο πάνω.

– Βασικά στοιχεία του τσι γκόνγκ. Θεωρία Yin Yang Τάο και Τε.
– 4 προκαταρκτικές ασκήσεις.
– Κύριες ασκήσεις: Μεγάλο δέντρο, Μικροσκοπική τροχιά, Εξευγένιση του τσι.
– Υποστηρικτικές ασκήσεις: καθαρισμός με τσι, συλλογή και εκπομπή τσι, τσι γκονγκ κατά τη διάρκεια του ύπνου κλπ.
– Διάγνωση και θεραπεία με τα χέρια. Ασκήσεις Ιατρικής Εικόνας.
– Επιδράσεις και φαινόμενα της πρακτικής του τσι γκονγκ.
– Ασκήσεις για το ήπαρ, και τους νεφρούς.
– Τσι γκονγκ και φαγητό. Τσι γκονγκ στην καθημερινή ζωή.
– Απαραίτητες προϋποθέσεις για επιτυχημένη πρακτική.

Μοιραστείτε τη σελίδα:

Comments are closed.